Ik was werkzaam als docent in het middelbaar onderwijs. In 2012 raakte ik overspannen, door de combinatie van zorg voor mijn ouders, een kind met ‘een diagnose’ en mijn werk dat ik steeds minder op mijn manier kon vormgeven. Op aanraden van een psycholoog volgde ik een training Mindfulness en ging ik yogalessen volgen. Toen ik merkte wat een positief effect yoga en mindfulness hebben op mijn welbevinden, wilde ik dat delen met mijn leerlingen op school. In 2013 deed ik daarom een opleiding en training tot yogadocent, daarna ben ik begonnen met het verzorgen van lessen ‘yoga op school’. Verschillende andere trainingen en opleidingen volgden. Zo ben ik in 2015 afgestudeerd als Kinder- en jeugdcoach bij het Atma Instituut in Amersfoort.
Na ruim 20 jaar voor de klas als docent Nederlands, besloot ik dat het tijd was voor iets dat nog beter bij mij past. Ik ruilde het schoolbord in voor het yogamatje en het klaslokaal voor mijn eigen praktijkruimte, waar ik met kinderen en jongeren aan het werk kan. Binnen mijn praktijk op de ‘coachzolder’ en daarbuiten help ik kinderen, pubers en (jong)volwassenen beter naar zichzelf en elkaar te luisteren.
Ik verzorg yogalessen, (stilte)wandelingen, excursies, lezingen, trainingen en workshops op verschillende locaties, naast mijn werk als zelfstandige (kinder- en jeugd)coach, aandachttrainer en trainer ‘Ik leer leren’ op de ‘coachzolder’.
In mijn vrije tijd verdiep ik mij nog steeds verder in het Boeddhisme, Mindfulness, (Zen)meditatie, yoga, filosofie en geweldloze communicatie. In 2021 heb ik ook een opleiding tot natuurgids afgerond. Rust, bewustwording, verbinding, communicatie en natuur zijn voor mij belangrijk.